29. juni 2011

Bursdags måneden Juni...

Vært stille her i bloggen min en stund nå.  Dagene bare løper av gårde, og en føler at en ikke får tid til dette med blogg på denne årstiden. Juni er en travel bursdagssesong i vår familie, svigermor ble 70 24, svigerinner som har bursdag 23, og 27. juni, meg selv den 26, og vår herlige lille prinsesse ble 5 år i dag ;o)  Og de årene har jo gått alt for fort....føles ikke lenge siden hun kom til verden. Men i dag er hun en flott liten frøken, bestemt , sta og full av oppdagelses trang, og ikke minst veldig aktiv.   Og det er vel også en grunn til at det ikke blir mye aktivitet på mamman her om dagen.  Men det  blir jo strikket litt, og shoppet litt også ....bestandig litt tid til det ;o)

Har noen prosjekter som har blitt ferdig den siste tiden ...et sjal, sokker og en hals til vintern.

 Sjalspakke fra Projo i mars, strikket i Malabrigo Rios....nyyydelig garn.  Sjalet fikk en venninne av meg, hun ble kjempefornøyd.
 Og er med på sokkealong på Projo. Vi får delt ut en ledetråd i uka totalt 4 uker. Mine første sokker noensinne....kjempegøy å strikke sammen.  Strikket i Projo sock
Og denne halsen er strikket av 2 nøster  Spire som jeg i venninnegave i mars. Nydelig myk hals.

Har en del prosjekter på gang , så det kommer forhåpentligvis noe ferdig ila sommern.

Det er snart ferie, så vi lader opp til Sjursjøen og Kristiansand.  De innebærer litt strikketid også.

Ønsker alle en flott sommer ;o) Klem

7 kommentarer:

  1. Gratulera med overstått til deg og jentungen. Fint sjal

    SvarSlett
  2. Jeg syns du har fått strikka riktig så mye jeg, til tross for mange bursdager!

    SvarSlett
  3. Lekkert sjal i en nydelig blåfarge! Heldig venninne som fikk det! Sokkene dine ble jo supre. Spire har jeg ikke prøvd enda, en glemmer nesten å prøve alt det fine norske garnet som er nytt!

    SvarSlett
  4. Så lekkert! Tanker er at strikkepinnen skal få svingt seg litt her og i sommer, sån nat man har litt hjemmestrikket klart til barnehagestart.

    Og, tusen takk for kjempetrivelig kommentar i bloggen min! Er bare å si i fra om du trenger fotograf. Jeg er i full sving og klar for nye oppdrag fra 1. August igjen (jeg kan også ta noen få oppdrag i Juli, så det er bare å ta kontakt).

    SvarSlett
  5. Kjempeflotte ting. Særlig forelsket jeg meg i sokkene og sjalet. Skikkelig lekker blåfarge!

    SvarSlett
  6. Gratulerer med overstått til snuppa!

    God sommer til deg og dine! :)))

    SvarSlett